Christelijke politiek in een seculiere tijd

Verdieping - Christelijke politiek - Christelijke politiek in een seculiere tijd

kerk stad huizen

Christelijke politiek is volgens sommigen op haar retour. Tegelijkertijd heeft de ChristenUnie de nu een sleutelpositie in het kabinet. Hoe staat christenen in de 21ste eeuw tegenover deze ontwikkelingen? Hoe organiseren zij zich als kerk en in de samenleving? Welke rol kan een politieke partij in dat spectrum innemen?

In Wat is wijsheid? Toekomst voor christelijke politiek beschrijft auteur Rob Nijhoff de rol van christenen in de Nederlandse politiek en samenleving. Hoe politici optreden, houdt verband met hun identiteit en levensovertuiging; dat geldt voor christelijke politici evenzeer als voor hun niet-christelijke collega’s. Maar de invloed van het christelijk geloof is veel breder dan dat. Nijhoff laat zien hoe het evangelie Europa door de geschiedenis heen heeft verrijkt met een bron van politieke wijsheid. Maar wat betekent dat voor de waarde van christelijke politiek vandaag? Waarom zouden mensen op een christelijke partij stemmen? En heeft christelijke politiek toekomst?

Bestel 'Wat is wijsheid?'

Toekomst voor christelijke politiek

Wat is wijsheid_def_HR

Artikelen over christelijke politiek

1. Fellowsprogramma 2021: een introductie voor jongeren in het christelijk-sociale denken

7 oktober 2020 by Greet Schuurman

collage fellows 2.jpg

2021 wordt een spannend jaar voor de ChristenUnie. Hoe zullen de verkiezingen uitpakken na een periode van regeren? Het is hét moment bij uitstek om je te verdiepen in de ChristenUnie en haar gedachtegoed.

Waar komen de standpunten van de ChristenUnie vandaan, en (waarom) is christelijke politiek relevant in deze tijd? Ben je in de twintig, een denker, en wil je het christelijk-sociale denken ontdekken of je kennis daarvan verdiepen? Doe je dat graag samen met andere jonge denkers en met Beatrice de Graaf, Mirjam Bikker en mgr. Gerard de Korte? Solliciteer dan voor het Fellowsprogramma van 2021!

Lees meer over "Fellowsprogramma 2021: een introductie voor jongeren in het christelijk-sociale denken"

Neem contact met ons op

Mail voor meer informatie of vraag een lezing aan

Lambert Pasterkamp