Christenen en politiek, gaat dat wel samen?

stad kerk nacht

28 januari 2021 by Greet Schuurman (Communicatieadviseur)

Wat is de meerwaarde van christelijke politiek? Daarover gaan we voor de podcast 'Een goed verhaal' in gesprek met Mirjam Bikker en Frank Bosman. Het gesprek is op 18 februari live te volgen via het YouTube-kanaal van het Wetenschappelijk Instituut, en kijkers kunnen hun vragen stellen via chat of Whatsapp. Het gesprek is later terug te luisteren als podcast.

In aanloop naar de komende verkiezingen zullen sommige christenen hun idealen vertegenwoordigd zien bij niet-christelijke partijen. En andersgelovigen zijn misschien verrast doordat zij de waarden van een christelijke partij delen. Waarom dan toch christelijke politieke partijen? Wat is de meerwaarde daarvan? Past het christenen eigenlijk wel om politiek actief te zijn? En hoe zit dat nou met die scheiding tussen kerk en staat?
In een nieuwe aflevering van de podcast 'Een goed verhaal' gaan we daarover in gesprek met jurist en ChristenUnie-politica Mirjam Bikker en cultuurtheoloog Frank Bosman.

Podcast Een goed verhaal
In de podcastserie Een goed verhaal gaan we op zoek naar een actueel christelijk-sociaal verhaal over politieke thema's. Daarin gaan we moeilijke vragen en andere denkrichtingen niet uit de weg. Vanuit die verschillende richtingen, met een open blik op de lastige vragen, zoeken we naar het goede voor de samenleving, naar een goed politiek verhaal voor de toekomst.

De gesprekken zijn achteraf te beluisteren als podcast, maar ook via een livestream te volgen. Via de chat bij de livestream of via Whatsapp (06-82275678) kunnen kijkers hun vragen stellen aan de sprekers. Een selectie van de vragen leggen wij tijdens de uitzending voor aan de tafelgasten.

Meer informatie en link naar de livestream