De Leeskamer

Nieuwe inzichten ontstaan in De Leeskamer

leeskamer.jpg

Lees mee in De Leeskamer! Op het moment lezen we met elkaar het boek Stille verovering; hoe China het Westen infiltreert en de wereldorde herschikt, van Clive Hamilton en Mareike Ohlberg. Deel je vragen, inzichten en opmerkingen over het boek op Twitter, via de hashtag #DeLeeskamer, en spreek daarover met ons door tijdens een online gesprek op 5 maart! Met je daarvoor aan door te mailen naar wi@christenunie.nl!

In De Leeskamer lezen en bespreken we boeken over samenleving, politiek en geloof. Want het is mooi om alleen een boek te lezen, maar écht goed lezen doe je samen. Dat helpt om het boek beter te begrijpen, maar verrijkt ook de inzichten die via het boek tot ons komen.

In de komende weken die reflecteert WI-onderzoeker Lambert Pasterkamp in een kort filmpje op Twitter op wat hij gelezen heeft. Misschien heeft u de tekst wel op een heel andere manier gelezen, of heeft u daar een mening over die u wilt delen, of een vraag. Dat kan allemaal via de Twitter-hashtag #DeLeeskamer. Als het boek dan uit is, gaan we daar graag live online met u over in gesprek.

Lees mee in De Leeskamer!

In deze editie: Stille verovering, geschreven door Clive Hamilton en Mareike Ohlberg

stille verovering.jpg

Over 'De stille verovering'

De opkomst van wereldmacht China is niet te stoppen. De Chinese invloed in het Westen is nu al onthutsend groot in multinationals, lucht- en zeehavens, vastgoed, chemie, onze communicatie-infrastructuur en de medische wereld. China rolt een vergaand en geraffineerd programma uit dat westerse democratieën bewust ondermijnt en zo een nieuwe wereldorde vestigt. De Chinese Communistische Partij zet zich schrap voor een ideologische strijd en wendt alle middelen aan om de macht te houden. Democratie in China zelf is verder weg dan ooit; de invloed van het Westen verliest steeds verder terrein. Stille verovering is gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek en diepgravende journalistieke research, en werpt een schokkende blik op de wereldorde van vandaag de dag waarin China centraal wil staan.

#DeLeeskamer