Masterclass

christelijk-sociaal denken en doen

masterclass.jpg

Masterclass

Jij hebt talent en ambitie? Je wilt die inzetten voor de ChristenUnie? Solliciteer naar een plaats in de ChristenUnie Masterclass! Dit talentenprogramma biedt een unieke kans om je te ontwikkelen. Je gaat in gesprek met de politieke top van de ChristenUnie over koers en strategie, en met vooraanstaande denkers over inhoudelijke thema's. Met deskundigen bekwaam je je op het gebied van media en debat. En dat alles onder leiding van een ervaren politicus als persoonlijke coach.

Omschrijving
Het ChristenUnie Opleidingscentrum organiseert de masterclass in samenwerking met het Wetenschappelijk Instituut. Door het volgen hiervan verdiep je je kennis van het christelijk-sociale gedachtegoed en vergroot je je vaardigheden om die te kunnen toepassen. De onderwerpen die aan de orde komen worden stuk voor stuk ingeleid door zeer ervaren sprekers en trainers. De groep wordt gedurende de masterclass begeleid door een mentor die elke bijeenkomst aanwezig is.

Een half jaar volg je een programma van vier zaterdagen en zeven avonden. Daarnaast werk je een dag mee met een burgemeester, wethouder, gedeputeerde of Tweede Kamerlid. Op de laatste zaterdag leg je een proeve van bekwaamheid af in de slotbijeenkomst waarbij je het geleerde in praktijk brengt.

Programma en sprekers
In deze Masterclass wordt o.a. nader ingegaan op de drie kernwaarden uit de nieuwe Beginselverklaring: Dien de samenleving, Deel de vrijheid en Bescherm het leven.
Sprekers en trainers zijn o.a. Wouter Beekers, Esmé Wiegman, Herman Wegter en Rogier Havelaar. Bekijk hier het programma. De data vind je ook links bij de Praktische informatie.

Profiel deelnemer
Bekijk hier aan welke kenmerken je als deelnemer voldoet.

Resultaat
Na het volgen van de masterclass heb je kennis en begrip van de standpunten van de ChristenUnie. Je hebt vaardigheden als debatteren, opereren onder druk en omgaan met media versterkt. Je hebt een ChristenUnie-netwerk opgebouwd. Je weet hoe je je wilt inzetten binnen de partij.

Praktische informatie:

Duur:
7 avonden en 4 zaterdagen

Tijd:
avonden van 19:30 - 22:00
zaterdagen van 10:00 - 16:00

Locatie:
Amersfoort

Data:
nader te bepalen

Deelnemersbijdrage:
€500,00 (kun je dit bedrag niet declareren, dan ontvang je een korting van € 100,-)

Doelgroep:
Mensen met een open houding die graag in debat gaan. Die hun mening helder verwoorden en de ander mee kunnen nemen? Minimaal HBO denk- en werkniveau?

De winnaar ChristenUnie Masterclass Award 2019 aan het woord

Thomas+van+Arnhem+Award.png

Thomas van Arnhem

"De 'Masterclass christelijk-sociaal denken en doen’ is de ideale manier om (meer) vertrouwd te raken met het gedachtegoed van de ChristenUnie en te groeien in politieke vaardigheden. Ik vond het geweldig om een jaar op te trekken met een ontzettend diverse groep ChristenUnie-leden en heb ontzettend veel geleerd over het christelijk-sociale denken en mijn toekomstige plek binnen de partij. Van harte aanbevolen!"

Wilt u meer weten?

Neem contact op met Rieke Elsenbroek