Bijeenkomsten

Scherp je gedachten tijdens onze bijeenkomsten

Onze bijeenkomsten zijn erop gericht in gesprek te gaan met elkaar, en met elkaar van gedachten te wisselen. Om te inspireren, maar ook geïnspireerd te raken.

Groenlezing

Peter Franken AD.jpg

Groenlezing 2023: Waarachtige Democratie

Donderdagavond 30 november

Jeroen de Ridder, bijzonder hoogleraar christelijke filosofie, verzorgt de jaarlijkse Groenlezing. Hij reflecteert daarin op de staat van onze democratie. Gezonde ideologische strijd tussen verschillende politieke overtuigingen lijkt steeds meer te verzanden in een polarisatie tussen parallelle werelden met een eigen waarheid. Hoe ga je als christenpolitici om met waarheid en desinformatie in het publieke domein?

WI Event Israel - banner.jpg

Gespreksavond ‘75 jaar Israël: Verlangen naar vrede’

maandagavond 11 december

De staat Israël bestaat 75 jaar. In de ChristenUnie bestaat een groot verlangen naar de vrede van Jeruzalem. Maar op dit moment lijkt deze verder weg dan ooit. En ook binnen de ChristenUnie vinden we het moeilijk de vrede te bewaren op dit onderwerp. Zowel theologisch als politiek lopen de opvattingen over het conflict tussen Israël en de Palestijnen sterk uiteen. Het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie organiseert een gespreksavond waarbij we de verschillende perspectieven verkennen. Hierover gaan we vervolgens in gesprek.

Meer informatie en aanmelden