Bijeenkomsten

Onze bijeenkomsten

Scherp je gedachten tijdens onze bijeenkomsten

Onze bijeenkomsten zijn erop gericht in gesprek te gaan met elkaar, en met elkaar van gedachten te wisselen. Om te inspireren, maar ook geïnspireerd te raken.

Groenlezing

rust zonsondergang

Mini-symposium 'Ontspannen samenleven'

woensdagavond 23 juni (alleen voor leden BV)

Burn-outs, overspanning en fysieke klachten komen steeds vaker voor. Na een periode van verplichte rust in coronatijd pakken we ons leven weer op. Hoe kunnen we er in de politiek aan bijdragen dat er ruimte blijft voor rust, bijvoorbeeld op een wekelijkse rustdag?

leeskamer.jpg

De Leeskamer, over 'Macchiavelli's lef'

vrijdagavond 2 juli

Bij Macchiavelli denken mensen al snel aan machtshonger en bedrog. Maar Macchiavelli was ook een geniaal politiek denker. In De Leeskamer lezen we het boek 'Macchiavelli's lef', van Tinneke Beeckman. Wat kunnen we daarvan leren voor de huidige politiek, bijvoorbeeld over macht en tegenmacht?

migratie grenzen grens

Migratiecongres

vrijdagmiddag 9 juli

Het debat over migratiebeleid lijkt soms op slot te zitten, maar in de praktijk zijn hoopvolle perspectieven te vinden. Tijdens een online congres op vrijdagmiddag 9 juli willen we daarin een stap doen. We nodigen u uit mee te denken en samen te komen tot een hoopvol en verbindend verhaal over migratiebeleid.

Meer informatie en aanmelden

Meer informatie over onze bijeenkomsten?

Neem contact op met Greet Schuurman

Greet