Coöperatiemaatschappij

Is het einde van de verzorgingsstaat nabij? Is het tijd voor minder overheid en meer samenleving? Middenin de verhitte discussies over dit thema pleit het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie voor een overheid en een samenleving die elkaar niet uitsluiten, maar aanvullen.

De coöperatiemaatschappij is het toekomstideaal. Want het goede leven ontstaat in coöperatie: in een samenwerking waarbij ieder zijn talenten inbrengt. Daarbij is er voor alle maatschappelijke partners een rol: voor burgers en gemeenschappen, ondernemers, professionals en organisaties, ambtenaren en overheden.

Coöperatiemaatschappij is geschreven door directeur van het Wetenschappelijk Instituut Wouter Beekers en gastonderzoeker Robert van Putten. Zij werken hun betoog uit met verschillende praktijkvoorbeelden en beleidssuggesties.

Auteurs

• Dr. Wouter Beekers is directeur van het Wetenschappelijk Instituut. Voor het WI werkt hij aan een nieuwe christelijk-sociale visie op de verhouding tussen de staat, markt en maatschappij.

• Robert van Putten was voor dit boek als gastonderzoeker verbonden aan het Wetenschappelijk Instituut. Momenteel is hij promovendus aan de Vrije Universiteit, bij de afdeling bestuurswetenschap en politicologie. Hij is hoofdredacteur van Radix, een kwartaaluitgave van ForumC, die zich richt op vragen rond geloof, wetenschap en samenleving. Vanaf september 2014 is hij coördinator van het Fellows-talentenprogramma van het WI.

Overhandiging 'Coöperatiemaatschappij' aan partijleiders Arie Slob en Sybrand Buma

Aanmelden en bestellen

Persoonlijke gegevens