Podcast 'Een goed verhaal'

Samen op zoek naar een goed verhaal over identiteit

podcast.jpg

Is het goed als de overheid het gedrag van haar burgers stuurt; via preventie, klimaatbeheer, of coronamaatregelen bijvoorbeeld?

Robert van Putten roept in zijn proefschrift De ban van beheersing op tot bescheidenheid en gematigdheid in het bestuur. Maar is gematigdheid wel zo'n goed idee, waar het bijvoorbeeld gaat om Corona en klimaatbehoud? En werkt 'bescheiden bestuur' eigenlijk wel? We gaan daarover in gesprek met Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber en WI-onderzoeker Robert van Putten, op zoek naar een goed verhaal voor christelijke politiek over maakbaarheid.

Een goed verhaal over...
maakbaarheid

vrijdagavond 20 november, 19:00 uur

Sprekers
Carla Dik-Faber
Robert van Putten

Presentatie

Folkert Rinkema

Sprekers en presentator

carladikfaber_167x232

Carla Dik-Faber

Carla Dik-Faber is lid van de Tweede Kamer voor de ChristenUnie. Zij is woordvoerder voor onder andere milieu en klimaat, curatieve zorg, preventie en medische ethiek.

Robert

Robert van Putten

Robert van Putten is onderzoeker bij het Wetenschappelijk Instituut. In de zomer van 2020 promoveerde hij cum laude aan de Vrije Universiteit op het thema maakbaarheidsdenken.

Folkert Rinkema

Folkert Rinkema is presentator van 'Een goed verhaal'. Ook maakt hij creatieve communicatieconcepten en is hij regisseur / fotograaf.

Een goed verhaal over identiteit

In de nieuwe podcast van het WI gaan we op zoek naar een goed verhaal over actuele politieke thema's. Er schuift steeds een inspirerende tafelgast aan, én we gaan graag in gesprek met u en jou!

Bij deze podcast kun je namelijk deelnemen aan het gesprek! Stuur tijdens de live-uitzending een Whatsapp-bericht met jouw vraag naar 06-8227 5678 of stel je vraag via de live chat op ons YouTube-kanaal. De podcast is terug te zien via YouTube en te beluisteren via de bekende Podcast-aanbieders. De presentatie van de podcast is in handen van Folkert Rinkema.

Bekijk de live opname van 'Een goed verhaal'

over identiteit, met Samuel Lee en Lambert Pasterkamp

WICU podcast Een goed verhaal..jpg