WI Summer School

Hoe verhouden geloof en politiek zich tot elkaar? Wat houdt het christelijk-sociale gedachtegoed precies in? En wat hebben de grote denkers uit onze traditie daarover gezegd?

Daarover gaat de Summer School, een meerdaagse zomercursus in de kalmte van een klooster.

Een tijd van verdieping

Tijdens het driedaagse programma van de Summer School verdiept u zich met de andere deelnemers in de rijke christelijk-sociale traditie en ontdekt u haar relevantie voor de politiek van vandaag. Het geheel vindt plaats in een gepaste omgeving: de kalmte van een klooster. Onder leiding van deskundigen spreken we door over fundamentele thema’s uit de christelijke politiek, aan de hand van inzichten van oude en nieuwe denkers, van Augustinus tot Kuyper en O’Donovan.

Met de Summer School biedt het WI een uniek programma voor mensen die intellectuele en geestelijke verdieping zoeken, met als speerpunt het christelijk-sociale gedachtegoed. Daarbij is tijd voor verbinding en gezelligheid, maar ook voor persoonlijke bezinning.

Iets voor u?

De WI Summer School is bedoeld voor mensen met interesse in christelijk politiek denken. Lidmaatschap van de ChristenUnie is niet vereist; affiniteit met de partij wel. Vanwege de complexiteit van de teksten waarin we ons zullen verdiepen, is een academisch denkniveau (HBO+) wenselijk.

Meld u aan vóór 1 maart!

Omdat er maar een beperkt aantal mensen (ca. 15) kan deelnemen aan de Summer School, vragen we iedereen die zich wil aanmelden om een motivatiebrief en beknopt cv te sturen. Bij het samenstellen van de groep houden we rekening met de diversiteit van de groep, iemands motivatie en betrokkenheid bij christelijke politiek (in het bijzonder bij de ChristenUnie).

Mail uw cv en korte motivatie vóór 1 maart naar wi@christenunie.nl, of stuur een brief naar

Wetenschappelijk Instituut ChristenUnie
3800 AK Amersfoort.

In de week na 1 maart laten wij u weten of u definitief kunt deelnemen.

Foto: Joop van Reeken (reeken.com)