WI Summer School

Hoe verhouden geloof en politiek zich tot elkaar? Wat houdt het christelijk-sociale gedachtegoed precies in? En wat hebben de grote denkers uit onze traditie daarover gezegd?

Met de Summer School biedt het WI een uniek programma voor mensen die intellectuele en geestelijke verdieping zoeken, met als speerpunt het christelijk-sociale gedachtegoed. In de kalmte van een klooster duikt u met een kleine groep medecursisten in het christelijk-sociale denken van de ChristenUnie.  Ter voorbereiding leest u klassieke teksten van bijvoorbeeld Augustinus, Groen van Prinsterer of Abraham Kuyper. Tijdens de Summer School zullen deze worden besproken onder leiding van bekende sprekers. Daarbij is er tijd voor verbinding en gezelligheid, maar ook voor persoonlijke bezinning. Daarbij is er tijd voor verbinding en gezelligheid, maar ook voor persoonlijke bezinning.

Thema: Globaal gezien

Voor het derde jaar op rij organiseert het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie een Summer School over christelijksociaal denken. Drie dagen lang duiken we met elkaar de rijke traditie in. Met bekende sprekers gaan we in debat over de actualiteit ervan voor de grote vragen van vandaag.

Thema is deze keer ‘Globaal gezien’. Welk perspectief heeft het christelijksociaal denken in tijden van globalisering? Wat betekenen idealen van vrede en recht als het gaat om klimaat, migratie, welvaartsverdeling en veiligheid? En hoe kunnen christenen in hun maatschappelijke positie omgaan met spanningen rond deze thema’s?

Ben je maatschappelijk actief, houd je van debat ben je op zoek naar verdieping? Noteer 21 – 23 augustus vast in de agenda! Informatie over aanmelding volgt binnenkort op deze pagina.

Ook deelnemen?

Ook deelnemen aan de Summer School? In de zomer van 2019 starten we met een nieuwe cursus. Via deze webpagina houden we u op de hoogte van het programma, en hoe en wanneer u zich kunt aanmelden.

Omdat er maar een beperkt aantal mensen (ca. 15) kan deelnemen aan de Summer School, vragen we iedereen die zich wil aanmelden om een motivatiebrief en beknopt cv te sturen. Bij het samenstellen van de groep houden we rekening met de diversiteit van de groep, de motivatie en betrokkenheid bij christelijke politiek (in het bijzonder bij de ChristenUnie).