Live gesprek - Een goed verhaal over maakbaarheid met Carla Dik en Robert van Putten

bouwen maken

4 november 2020 by Greet Schuurman (Communicatieadviseur)

'Alleen samen krijgen we corona onder controle.' Kan (en moet) de overheid situaties en gedrag controleren? Op vrijdagavond 20 november gaan we hierover in gesprek met Carla Dik-Faber en Robert van Putten voor de podcast 'Een goed verhaal'. Het gesprek is te volgen via een live stream, zodat kijkers vragen kunnen voorleggen aan de tafelgasten.

Het indammen van een crisis, het bevorderen van de volksgezondheid of klimaatbehoud: er kunnen allerlei redenen zijn voor de overheid om gedrag te sturen en controle uit te oefenen over situaties. De (onbewuste) gedachte dat we onze samenleving kunnen 'maken' ligt dan al snel op de loer. En dat maakbaarheidsdenken is een heilloze weg, vindt Robert van Putten, die op dat thema promoveerde. Hij pleit voor een overheid die bescheiden, gematigd en nederig is. Maar werkt dat wel in het maken van beleid, zeker op urgente thema's als klimaatbehoud en volksgezondheid? We gaan daarover in gesprek met Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber en WI-onderzoeker Robert van Putten.

Een goed verhaal
In deze podcast gaan we op zoek naar een goed verhaal over actuele politieke thema's. Er schuift steeds een inspirerende tafelgast aan, én we gaan graag in gesprek met u en jou! Bij deze podcast kun je namelijk deelnemen aan het gesprek! Stuur tijdens de live-uitzending een Whatsapp-bericht met jouw vraag naar 06-8227 5678 of stel je vraag via de live chat.
De podcast is terug te zien via YouTube en te beluisteren via de bekende Podcast-aanbieders. De presentatie van de podcast is in handen van Folkert Rinkema.