Bestel de nieuwe essaybundel over globalisering 'Geordende globalisering'

Header globaliseringsdebat.jpg

3 september 2019 by Greet Schuurman (Communicatieadviseur)

Hoe moeten we omgaan met globalisering, en met de onrust die dat met zich meebrengt? In een nieuw boek wil het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie bijdragen aan begrip van deze veranderende wereld. Auteur Lambert Pasterkamp presenteert de essaybundel tijdens het globaliseringsdebat op 4 oktober.

In het boek neemt hij de lezer mee in een zoektocht naar politieke antwoorden op de vragen die globalisering meebrengt. Wat is een christelijk-sociaal perspectief voor onze samenleving in een tijd van globalisering? Pasterkamp: 'Onze wereld verandert, en daarmee onze politieke werkelijkheid. Dat zorgt voor onrust in onze samenleving. Over thema's die raken aan globalisering is steeds meer verdeeldheid. De tegenstellingen in het debat én in de Nederlandse samenleving worden scherper. Soms zó scherp dat de vraag is wat we nog wél delen met hen die anders denken dan wij. Vormen we nog een gemeenschap met hen? En wat betekent het dan om een gemeenschap te zijn?'

Bestellen
Als donateur kunt u Geordende globalisering nú al bestellen! Vul nu het bestelformulier in, en ontvang het boek rond de datum van 4 oktober gratis bij u op de mat. Bent u donateur en ontvangt u de boeken van het WI automatisch thuis? Dan hoeft u geen bestelling te doen. U krijgt het boek dan vanzelf rond 4 oktober thuisgestuurd.

Bent u geen donateur van het WI? Dan kunt u Geordende globalisering vanaf 4 oktober voor € 15,- bestellen in onze webshop. Wordt u donateur van het WI, dan ontvangt u Geordende globalisering, of een ander boek naar uw keuze, als welkomstgeschenk. Donateur worden kan vanaf € 3,- per maand. Daarmee helpt u ons de politici en de bestuurders van de ChristenUnie een inhoudelijke steun in de rug te bieden.