Bestel 'Geordende globalisering'

Hoe moeten we omgaan met globalisering, en met de onrust die dat met zich meebrengt? In een nieuw boek wil het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie bijdragen aan begrip van deze veranderende wereld. Auteur Lambert Pasterkamp presenteert de essaybundel tijdens het globaliseringsdebat op 4 oktober.

In het boek neemt hij de lezer mee in een zoektocht naar politieke antwoorden op de vragen die globalisering meebrengt. Wat is een christelijk-sociaal perspectief voor onze samenleving in een tijd van globalisering? Pasterkamp: 'Onze wereld verandert, en daarmee onze politieke werkelijkheid. Dat zorgt voor onrust in onze samenleving. Over thema's die raken aan globalisering is steeds meer verdeeldheid. De tegenstellingen in het debat én in de Nederlandse samenleving worden scherper. Soms zó scherp dat de vraag is wat we nog wél delen met hen die anders denken dan wij. Vormen we nog een gemeenschap met hen? En wat betekent het dan om een gemeenschap te zijn?'

Bent u geen donateur? Dan kunt u het boek bestellen in onze webshop.