Groenlezing 2019

Op donderdagavond 28 maart zal duurzaamheidsexpert dr. Martine Vonk de Groenlezing van 2019 uitspreken in de prachtige Boothstraat-kerkzaal in hartje Utrecht. Van harte uitgenodigd voor haar lezing 'Duurzaam radicaliseren; naar het hart van milieuzorg'.

De klimaatdiscussie draait tegenwoordig veel om de snelheid van het verduurzamen. Sommigen "drammen" om meer tempo, anderen trappen op de rem. Maar is dat wel de juiste discussie?
Iedere echte verandering begint bij ons hart. En een echt duurzame samenleving handelt vanuit verwondering. Alleen vanuit die houding kan de verduurzaming radicaal - dat is: vanuit de kern - plaatsvinden. Alleen vanuit die houding ontstaat verbinding met anderen in de zorg voor Gods schepping. Maar hoe komen we daar? En wat is de rol van de politiek?

Martine Vonk

• Dr. Martine Vonk is gepassioneerd denker over duurzaamheid en gerechtigheid.Ze was medeoprichter van de natuurorganisatie A Rocha en lector Ethiek en Technologie bij Saxion in Deventer/Enschede. Voor de ChristenUnie was ze voorzitter van de partijcommissie Duurzaamheid, lid van het Curatorium voor het Wetenschappelijk Instituut en verantwoordelijk voor het rapport Duurzaamheid, Kiezen voor kwaliteit uit 2011. Martine woont met haar man en dochter in een ecowijk te houten.

Aanmelding
Blijf op de hoogte van congressen en publicaties
Machtiging

Met het aanvinken van onderstaande velden machtigt u het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie om uw bank te verzoeken het bedrag eenmalig te incasseren en uw bank om dat bedrag van uw rekening af te schrijven.

Weet u uw IBAN-rekeningnummer niet, vraag deze dan op via www.iban-converteren.nl.