Congres 'Rijnland werkt'

Niet primair ondernemen voor de winst, maar om waardevolle producten en diensten af te leveren. Niet de aandeelhouders die bepalen, maar rekening houden met alle belanghebbenden, in het bijzonder de eigen werknemers. Dat is ondernemen volgens het Rijnlandmodel. Maar werkt Rijnland nog in deze tijd van individualisering en globalisering? Kunnen ondernemers het Rijnlandmodel nog toepassen in hun bedrijf? En welke rol kan de overheid spelen?

Op vrijdag 24 februari presenteert het WI een bundel van interviews met ondernemers over hun ervaringen met het Rijnlandmodel, door Carola Schouten en Geert Jan Spijker. We nodigen u graag voor een gesprek met Hans de Boer (VNO-NCW), Dirk Duijzer (Rabobank), Martin Visser (Telegraaf), Carola Schouten en Geert Jan Spijker. Na de bijeenkomst bent u van harte welkom voor een netwerklunch.

Debatleider

• Martin Visser is econoom en columnist, en verslaggever bij De Telegraaf. Hij is auteur van de boeken Komt het nog wel goed met ons?, De kleine Piketty en De eurocrisis. Als economisch commentator is hij veelgevraagd voor radio en tv.

Sprekers

• Hans de Boer is voorzitter van ondernemersorganisatie VNO-NCW, en als zodanig ook vice-voorzitter van de SER en co-voorzitter van de Stichting van de Arbeid. Daarvoor was hij ondernemer, en commissaris voor verschillende organisaties.

• Carola Schouten is Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie. Zij is co-auteur van Rijnland werkt, een bundel interviews met ondernemers over het Rijnlandmodel.

• Dirk Duijzer is directeur Coöperatie, Bestuur en Duurzaamheid van Rabobank Nederland en bestuursvoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Managers.

WI-bundel 'Rijnland Werkt'

In Rijnland Werkt; in gesprek met ondernemers interviewen Carola Schouten en Geert Jan Spijker elf ondernemers over hun drijfveren, hun ervaring met Rijnlands ondernemen en hun kijk op het Rijnlands model: is dat in deze tijd van individualisering en globalisering houdbaar? En in welke vorm?

Bestel!
Bent u donateur? Vraag dan nu gratis de bundel aan. Rijnland Werkt ligt dan al op 24 februari bij u op de mat. (Let op: als u altijd al automatisch onze publicaties ontvangt, dan hoeft u Rijnland Werkt niet los aan te vragen.)

Bent u geen donateur? Dan kunt u de bundel vanaf 24 februari bestellen in onze webshop. Of word donateur vanaf slechts € 3,- per maand en ontvang Rijnland Werkt als welkomstgeschenk.

Aanmelden congres 'Rijnland werkt'

Aanmelding
Blijf op de hoogte van congressen en publicaties