Opinieartikelen

Globalisering gaat ook over waarden - opinie voor Trouw

Lambertdonderdag 12 september 2019 11:16 In zijn H.J. Schoo-lezing roept minister Wopke Hoekstra op tot wederkerigheid, versterking van de positie van de middenklasse en bescherming van onze cultuur. Daarmee reageert hij op globaliseringsspanningen en -onzekerheid. So far, so good. Maar er mist nog een wezenlijk punt in zijn lezing, merkt Lambert Pasterkamp. 'We moeten oppassen dat we geen lege doos gaan beschermen.' lees verder

Red het referendum - column 'Groen'

Wouter 2017vrijdag 16 februari 2018 08:49 Zouden juist christenpolitici niet begrip moeten hebben voor de eigenaardige manieren waarop ‘de gewone man’ soms
aan de politiek deelneemt? Deden hun 'kleine luyden' van weleer niet anders? Die vraagt stelt Wouter Beekers in zijn column voor 'Groen'. lees verder

ChristenUnie is niet los van geloof verkrijgbaar - opinie ND

Wouter 2017woensdag 04 oktober 2017 08:00 De ChristenUnie kan zich beter niet meer als 'christelijk' afficheren, aldus theoloog Rikko Voorberg. WI-directeur Wouter Beekers reageert: 'de ChristenUnie is niet los van geloof verkrijgbaar'. lees verder