Over Groenlezing 2024: Gezinsgeheim

Groenlezing 2024: Gezinsgeheim

Petruschka Schaafsma, hoogleraar Theologische Ethiek aan de Protestantse Theologische Universiteit, verzorgt de jaarlijkse Groenlezing. Ze reflecteert daarin op de betekenis van familie en gezin. Die wordt vaak positief verwoord als behoefte, recht of eigen kracht. Maar er is ook steeds meer twijfel vanwege de onzekere toekomst waaraan we onze kinderen blootstellen. De ChristenUnie ziet gezinnen als een cruciale factor in de samenleving als geheel. Maar waarom eigenlijk, en hoe kan de ChristenUnie dat waarmaken? Voor bezinning op die vragen is het nodig andere taal te zoeken die recht doet aan familie als gegevenheid, geschenk en geheimenis. Aandacht daarvoor draagt bij aan het ondersteunen van familieverbanden in tijden van bestaansonzekerheid en afnemend vertrouwen in de overheid.

Aanmelden

Ben je donateur van het Wetenschappelijk Instituut of lid van de ChristenUnie/PerspectieF, log dan in om aan te melden.

Ben je geen donateur of lid, meld je dan hier aan.

Heb je jezelf aangemeld en wil je nog iemand aanmelden, log dan eerst uit om vervolgens de andere deelnemer te laten inloggen.

Prijzen

Ticket Prijs
Ik ben niet donateur van het Wetenschappelijk of lid van de Bestuurdersvereniging € 15,00