Wouter Beekers

Dr. Wouter Beekers (1979) is sinds februari 2013 directeur van het WI. Hij is historicus en woont in Rotterdam. Voorheen was hij adjunct-directeur van het Historisch Documentatiecentrum Nederlands Protestantisme van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij coördineerde een onderzoeksproject naar christelijk-sociale maatschappelijke organisaties. Zelf deed hij onderzoek naar de sociale woningbouw en promoveerde op het proefschrift Het bewoonbare land. Geschiedenis van de volkshuisvestingsbeweging in Nederland (uitgeverij Boom). Voor het WI werkt hij aan een nieuwe christelijk-sociale visie op de verhouding tussen de staat, markt en maatschappij.

Hij is contactpersoon bij de thema's: Dienstbare samenleving & Ethiek

Symposium 'Overheid, markt en samenleving' op 26 september

topbanner_wiboekwoensdag 17 september 2014 09:20 Wie is er verantwoordelijk voor uw zorgbehoevende familie, vrienden of buren? Uzelf, of de overheid? En als u dat bent, moet de overheid u daar dan niet meer ruimte voor gunnen? Overheid, markt en samenleving: wie is waarvoor verantwoordelijk? Daarover gaat ons symposium op vrijdagmiddag 26 september in Leerhotel het Klooster in Amersfoort. lees verder

Nieuwe WI-studie Coöperatiemaatschappij verschenen