Wouter Beekers

Dr. Wouter Beekers (1979) is sinds februari 2013 directeur van het WI. Hij is historicus en woont in Rotterdam. Voorheen was hij adjunct-directeur van het Historisch Documentatiecentrum Nederlands Protestantisme van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij coördineerde een onderzoeksproject naar christelijk-sociale maatschappelijke organisaties. Zelf deed hij onderzoek naar de sociale woningbouw en promoveerde op het proefschrift Het bewoonbare land. Geschiedenis van de volkshuisvestingsbeweging in Nederland (uitgeverij Boom). Voor het WI werkt hij aan een nieuwe christelijk-sociale visie op de verhouding tussen de staat, markt en maatschappij.

Hij is contactpersoon bij de thema's: Dienstbare samenleving & Ethiek

Politiek Café ambtenarennetwerk, spreker: Wouter Beekers

donderdag 19 maart 2015 17:00 Tijdens dit politiek cafe voor ambtenaren zal Wouter Beekers spreken over de recente publicatie ‘Coöperatiemaatschappij; Solidariteit organiseren in de eenentwintigste eeuw’. Wat betekent een ... lees verder

Wetenschappers: ken uw waarden, maar ook uw grenzen - opinie socialevraagstukken.nl