Volgers. Van Augustinus tot Bono

Volgers
Zestien christenen die onze wereld hebben veranderd
van Augustinus tot Bono
(Rob Nijhoff, red.).

Van Augustinus tot Bono”? Wat verbindt de kerkvader Augustinus met rockster Bono? De verbinding zit in hun maatschappelijke inzet of visie. Wie Jezus willen volgen, kijken naar Hem, maar ook om zich heen. Als je dat doet, ontdek je veel meer volgers van Jezus die zich door de eeuwen heen ingezet hebben voor hun medemensen, voor hun land, en tegen onrecht.

De opwekkingsprediker George Whitefield schrok in Amerika toen hij zag hoe ‘christelijke’ eigenaren hun slaven behandelden, en tekende protest aan. C.S. Lewis wist in oorlogstijd via de radio harten van het Engelse volk te raken. De Duitse theoloog Bonhoeffer werd in april 1945 opgehangen vanwege zijn principiële verzet tegen de nazi's. En John Stott reisde heel de wereld over, overtuigd dat sociale inzet door oprechte christenen geen afbreuk doet aan het evangelie – integendeel. Zestien levens vol vuur. Beschreven door christenen van nu. Goed voorbeeld doet goed volgen

Foto's van de boekpresentatie aan o.a. Antoine Bodar

.

Recensies