Martine Vonk Groenlezer 2019

Martine Vonk.jpgwoensdag 13 februari 2019 11:13

Duurzaamheidsexpert dr. Martine Vonk is de Groenlezer van 2019. Wij zijn blij dat we haar bereid hebben gevonden de lezing dit jaar voor ons te verzorgen. We nodigen u van harte uit voor haar lezing 'Duurzaam radicaliseren; naar het hart van milieuzorg' op donderdagavond 28 maart in hartje Utrecht.

De klimaatdiscussie draait tegenwoordig veel om de snelheid van het verduurzamen. Sommigen "drammen" om meer tempo, anderen trappen op de rem. Maar is dat wel de juiste discussie?
Iedere echte verandering begint in ons hart. Alleen vanuit verwondering kan verduurzaming radicaal (dat is: in de kern) plaatsvinden. Een duurzame samenleving handelt vanuit de verwondering die daar plaatsvindt. Vanuit die houding ontstaat verbinding met anderen in de zorg voor Gods schepping. Maar hoe komen we daaraan? En wat is de rol van de politiek?

Daarover gaat de Groenlezing die Martine Vonk zal uitspreken op 28 maart aanstaande. De lezing vindt plaats in de kerkzaal van Zalen van Zeven, in de Boothstraat in Utrecht. De lezing wordt jaarlijks georganiseerd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie. Het WI nodigt elk jaar een prominent spreker uit om een christelijk perspectief voor de politiek te schetsen. De lezing is genoemd naar staatsman Mr. G. Groen van Prinsterer. Onder de eerdere sprekers waren bisschop Gerard de Korte en prof.dr. Beatrice de Graaf.

Martine Vonk
Dr. Martine Vonk is gepassioneerd denker over duurzaamheid en gerechtigheid.Ze was medeoprichter van de natuurorganisatie A Rocha en lector Ethiek en Technologie bij Saxion in Deventer/Enschede. Voor de ChristenUnie was ze voorzitter van de partijcommissie Duurzaamheid, lid van het Curatorium voor het Wetenschappelijk Instituut en verantwoordelijk voor het rapport Duurzaamheid, Kiezen voor kwaliteit uit 2011. Martine woont met haar man en dochter in een ecowijk in Houten.

Meld u aan voor de Groenlezing!