WI en lokale afdelingen Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht organiseren Wooncafé

Wooncaféwoensdag 24 januari 2018 14:43

Hoe werken we aan een woningmarkt die de samenleving ondersteunt? Die vraag staat centraal in een Wooncafé dat het Wetenschappelijk Instituut organiseert in samenwerking met de lokale afdelingen van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Er zijn pitches van mensen uit het werkveld, en veel gelegenheid voor informeel debat.

Wonen gaat over veel meer dan gebouwen. In de ruimtelijke ordening en bouw, in verhuur en leefbaarheidsbeleid worden keuzes gemaakt met gevolgen voor mensen en de samenleving. Wijken die er misschien nog aardig uit zien op het moment van oplevering, kunnen binnen enkele decennia veranderen in achterstandswijken. Hoe werken we aan een woningmarkt die de samenleving ondersteunt? Hoe bouwen we aan steden waarin de verschillen tussen wijken niet toe-, maar afnemen? Hoe bouwen we aan een stad met toekomst voor onze kinderen?

Die vragen staan centraal in het Wooncafé, georganiseerd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie, in samenwerking met de afdelingen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.

Het Wooncafé vindt plaats op donderdagmiddag 22 februari in de Marcuskerk te Den Haag, op loopafstand van station Moerwijk. Vanuit het ‘Marcushuis’ en de ‘Marcustuin’ organiseert de kerk vele activiteiten voor de buurt.