Donderdag 21 september: debatavond 'Hervormd kapitalisme'

Capitalism Reformedvrijdag 15 september 2017 11:04

Op donderdagavond 21 september organiseert Sallux, de partner van het WI in Europa, een avond met het thema 'Hervormd kapitalisme'. Is ons kapitalistische systeem toe aan een grondige vernieuwing?

De Westerse samenleving kenmerkt zich door een individualistische houding. Men denkt aan zichzelf en vergeet de ander. Het individualisme lijkt - voortgestuwd door het kapitalisme - tot enige doel te hebben om (meer) te consumeren. De staat lijkt dit eerder te steunen dan te controleren. De bankensector lijkt een uitvergroting van dit probleem en lijkt behoefte te hebben aan een reformatie.
Op 21 september kijken we vanuit een breder kader naar de verwevenheid van Kapitalisme, consumisme, individualisme en etatisme ( de inmenging van de staat). Hoe houden deze isme’s elkaar in stand houden en hoe bevorderen ze elkaar? Sprekers zijn onder meer Elbert Dijkgraaf (SGP) en Eppo Bruins (ChristenUnie).

De avond wordt georganiseerd door Sallux, met medewerking van de wetenschappelijk bureaus van ChristenUnie en SGP, Reformation2017 (USA), SOAS, University of London en Jubilee Centre (UK).

Locatie: Sint Joriskerk, Hof 1, Amersfoort
Tijd: 18:30 deuren open, 19:00 uur aanvang