CU uit zorgen over integratie moslims (NRC)

vrijdag 23 oktober 2009 10:33

Rotterdam, 23 okt. De ChristenUnie (CU) maakt zich ernstige zorgen over de integratie van moslims in Nederland. „Het draagvlak voor onze multiculturele samenleving brokkelt steeds verder af”, zegt Gert-Jan Segers, directeur van het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie. Aanstaande maandag overhandigt Segers de studie Voorwaarden voor vrede aan publicist Paul Scheffer en minister Rouvoet (Jeugd en Gezin, CU).

Aanstaande maandag overhandigt Segers de studie Voorwaarden voor vrede aan publicist Paul Scheffer en minister Rouvoet (Jeugd en Gezin, CU). De studie analyseert de identiteitscrisis waarin Nederland en in het bijzonder een jonge generatie moslims zijn beland. „We hebben geen gedeelde levensbeschouwing meer en staan steeds vaker met de ruggen naar elkaar”, aldus Segers.

ANP, bron: NRC Handelsblad, 23 oktober 2009

Achtergronden
Integratie

Reacties op 'CU uit zorgen over integratie moslims (NRC)'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.