Uiterlijke sollicitatiedatum Summer School 2018: 'Regeren is vooruitzien'

maandag 30 april 2018 00:00

Hoe verhouden geloof en politiek zich tot elkaar? Wat houdt het christelijk-sociale gedachtegoed precies in? En wat hebben de grote denkers uit onze traditie daarover gezegd?

Met de Summer School biedt het WI een uniek programma voor mensen die intellectuele en geestelijke verdieping zoeken, met als speerpunt het christelijk-sociale gedachtegoed. Tijdens de jaarlijkse Summer School van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie duikt u met een kleine groep medecursisten in het christelijk-sociale denken van de ChristenUnie. Daarbij is tijd voor verbinding en gezelligheid, maar ook voor persoonlijke bezinning, bijvoorbeeld tijdens het morgen-, middag- en avondgebed.

Vanwege de kabinetsdeelname van de ChristenUnie krijgt de Summer School dit jaar het thema ‘Regeren is vooruitzien’. Welke uitdagingen liggen er voor de ChristenUnie, en wat zijn de antwoorden voor morgen? In drie dagen staan we stil bij de thema's 'toekomst voor christelijke politiek', 'toekomst voor de samenleving' en 'toekomst voor de wereld'. Daarbij gaan we steeds ook op zoek naar inspiratie vanuit het christelijk-sociale denken voor ieders eigen werkveld. Wat betekent dat denken voor de politiek van vandaag?

Meer informatie en solliciteren