Jan Hoogland

Jan Hoogland - hoofdredacteur Groen

'Het maakt uit in wat voor samenleving we opgroeien.'

Portret Jan Hoogland

'Het is voor de toekomst ongelofelijk belangrijk in wat voor wereld onze jongeren nu opgroeien, en wat hen vormt. Anders dan voor ouderen die ook nog andere tijden hebben meegemaakt, is het huidige politieke klimaat voor veel jongeren een volstrekte vanzelfsprekendheid: zij kennen het niet anders. Het maakt enorm uit in wat voor wereld je opgroeit. Laat dat alsjeblieft een wereld zijn waarin we het gesprek blijven zoeken met elkaar.'

werkdagen:
woensdag, vrijdag

janhoogland@christenunie.nl

telefoonnummer:

Artikelen van Jan Hoogland

1. Stedenbanden: uitstervend fenomeen?

14 september 2021 om 12:12 by prof. dr. Jan Hoogland

steden

Vaak kun je bij het binnenrijden van een stad of dorp rond het blauwe plaatsnaambord verwijzingen aantreffen naar meestal buitenlandse plaatsen waarmee een stedenband (jumelage) wordt onderhouden. Amersfoort, mijn woonplaats, onderhield sinds 1993 een stedenband met de Noord-Tsjechischestad Liberec.Toen wij een keer op vakantie gingen naar het Reuzengebergte in Tsjechië en onderweg langs Liberec reden, gaf dat toch even het gevoel van een band. Maar wat houdt die band in en wat is de actuele staat van al die stedenbanden?