Groenlezing 2018

De wereld van vandaag kent vele onzekerheden en concrete dreigingen. Er is een groot verlangen naar veiligheid. Christenen mogen actief meewerken aan meer veiligheid in deze wereld. Maar misschien hebben zij ook meer te brengen: de wetenschap dat God het kwaad reeds overwonnen heeft, de genezende boodschap van genade en het oog voor het kwaad in ons eigen hart.

Heilige strijd

Op verzoek van de Protestantse Kerk in Nederland schreef prof.dr. Beatrice de Graaf over deze roeping van christenen. Afgelopen najaar verscheen van haar hand: Heilige strijd. Het verlangen naar veiligheid en het einde van het kwaad. Op 18 april sprak zij de Groenlezing van het WI van de ChristenUnie uit, over het kwaad, over heimat en over ons verlangen naar veiligheid.

Beatrice de Graaf

• Beatrice de Graaf is vooraanstaand terrorisme-expert en hoogleraar History of International Relations & Global Governance aan de Universiteit Utrecht.

Bestellen

De Groenlezing is voor donateurs gratis aan te vragen door te mailen naar wi@christenunie.nl.
Bent u geen donateur? Dan kunt u het voor € 7,50 kopen in onze webshop

Groenlezing

Elk jaar nodigt het Wetenschappelijk Insituut van de ChristenUnie een prominente spreker uit om de Mr. G. Groen van Prinstererlezing (Groenlezing) uit te spreken. Onder de eerdere sprekers waren Bob Goudzwaard, bisschop Gerard de Korte en Theo Boer.