Het Fellows-talentenprogramma

Waarom bestaat de christelijke politiek? In het verleden heeft de christelijke politiek, gebaseerd op de Bijbel en op een lange traditie van denken en doen, haar bestaansrecht bewezen. Maar christelijke politiek is in onze seculiere samenleving steeds minder vanzelfsprekend; niet alleen in het publiek debat, ook onder christenen. In de Fellows-cursus gaan we op zoek naar het wat en waarom van de christelijke politiek: in verleden, heden en toekomst.

Het Fellows-talentenprogramma wordt verzorgd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie in samenwerking met jongerenorganisatie PerspectieF en het Opleidingscentrum van de partij.

Solliciteer tot 1 december voor een plek in het fellowsprogramma van 2017!

De ChristenUnie kent een rijke ideeënhistorie. Onze politiek is gebaseerd op de Bijbel en op een lange traditie van christelijke denkers. In het Fellows-talentenprogramma maken jongeren intensief kennis met deze denkers, en denken zij met elkaar na over wat hun gedachtegoed betekent voor hedendaagse christelijke politiek. Cursisten worden bovendien getraind in het debatteren en in opinierend schrijven. Het Fellows-talentenprogramma is een verdiepende ervaring, waar je in werk en maatschappelijk leven baat bij houdt.

In januari 2017 begint er een nieuw cursusprogramma.
Het programma wordt verzorgd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie, in samenwerking met de jongerenorganisatie PerspectieF en het Opleidingscentrum.

Cursus

Een jaar lang ontmoeten we elkaar iedere maand om te denken en te debatteren over christelijk-sociale politiek. Dat doen we aan de hand van klassieke en hedendaagse teksten. Elke bijeenkomst introduceert een expert of ervaringsdeskundige het thema met een lezing. Dit jaar spreken onder meer senator Roel Kuiper, professor Johan Graafland en bisschop Gerard de Korte.

Solliciteren

Jaarlijks solliciteren tientallen jongeren voor een plek in het Fellows-talentenprogramma. Iedere ronde wordt een aantal van hen uitgenodigd om het programma te volgen.

In januari start er een nieuw programma.
Wil je alvast meer informatie? Mail dan naar wi@christenunie.nl. Als je je wilt aanmelden, stuur dan meteen een motivatiebrief en cv mee.