Trineke Palm

Trineke Palm - Directeur

“Christelijk sociale politiek mag geen gestolde, statische traditie worden, maar verdient het om steeds weer opgefrist en toegepast te worden.”

WI - Portretten Trineke - web-1.jpg

“Het Wetenschappelijk Instituut is een unieke plek waar politiek, geloof en onderzoek samenkomen. Vanuit het WI wil ik het christelijk-sociale denken van de ChristenUnie graag vernieuwen, versterken en verdiepen. We bouwen voort op de beginselverklaring Vrede Zoeken, Recht doen.”

“In ons land verharden politieke verhoudingen en staat het vertrouwen van burgers in de overheid en de politiek onder druk. Ook de veranderende internationale machtsverhoudingen zijn reden tot zorg. Er ligt een belangrijke opdracht voor politieke partijen om ervoor te zorgen dat de overheid een betrouwbare partner is die recht doet. Het Wetenschappelijk Instituut kan met stevige analyses helpen bij het identificeren van deze grote vraagstukken, maar ook meedenken over oplossingsrichtingen. Door de relatieve afstand tot de politieke waan van de dag kan ‘het WI’ de partijlijn bevragen waar nodig. Ik wil mij graag inzetten voor een radicale christelijk-sociale politiek – een ChristenUnie met kleur op de wangen.”

Trineke Palm

Trineke Palm is de directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie.

Haar wetenschappelijke loopbaan begon ze aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar ze als politicoloog promoveerde op onderzoek naar de ontwikkeling van het EU veiligheids- en defensiebeleid. Aan de Universiteit van Utrecht verbreedde ze haar onderzoeksexpertise op het gebied van Europese integratie en aan de Nederlandse Defensieacademie verdiepte ze haar kennis ten aanzien van defensievraagstukken.

Trineke raakte als Fellow betrokken bij het Wetenschappelijk Instituut in 2011. Van 2017 tot en met 2020 coördineerde zij het Fellowsprogramma.

werkdagen:
dinsdag, woensdag, vrijdag

e-mail:                                                                                                               trinekepalm@christenunie.nl

telefoonnummer:

met Trineke Palm